fbpx
Skip to main content

Bestel- en retourproces


Het bestel- en retourproces van Sportcorner is met zorg opgesteld om u zo goed mogelijk van dienst te zijn tijdens het bestellen of retourneren van onze producten. Van verzenden, nabestellen, retourneren tot klachten staat hieronder beschreven welke uitgangspunten per proces worden gehanteerd.

Werk je bij NBSS? Ga dan hier naar het gedeelte voor medewerkers van NBSS.

Verzending

Producten van Sportcorner worden op dagelijkse basis verzonden met PostNL. Hierbij hanteren we de volgende uitgangspunten:

  • De levertijd van een product op voorraad dat niet bedrukt hoeft te worden, is 5 werkdagen; Voor kleding is dit 7 werkdagen.
  • De levertijd van een product dat niet op voorraad is, is 10 werkdagen; Voor kleding is dit 14 werkdagen.
  • De levertijd van een bedrukt product is 10 werkdagen.

Mocht er om wat voor reden dan ook afgeweken worden van de beoogde levertijd, brengen we je daar natuurlijk van op de hoogte.

Product in nabestelling

Het kan voorkomen dat een product van Sportcorner niet meer op voorraad is. Dit zie je op de website als je dat product wil bestellen. Op de productdetailpagina en in je winkelwagen staat dan dat het product ‘in nabestelling’ is. Het houdt in dat je dat product wel kunt bestellen, maar dat de levertijd langer is dan gebruikelijk.

We informeren je per mail als het bestelde product weer op voorraad is en wordt verzonden. Duurt het langer dan 30 dagen voordat jouw bestelde product op voorraad is, dan annuleren we kosteloos je bestelling.

Retournering

Als je een op sportcorner.nl gekocht artikel wilt retourneren, heb je 14 dagen vanaf de ontvangstdatum van je bestelling de tijd om dit op eigen kosten te doen. Het aankoopbedrag wordt dan teruggestort. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  • Kleding, sportmateriaal en gehoorbescherming kan alleen geretourneerd worden als de producten ongedragen/ongebruikt en ongewassen zijn, alle labels nog steeds bevestigd zijn en de producten in de originele, ongeopende verpakking zitten
  • Indien een product tijdens het verzendingsproces beschadigd raakt, kun je dit uiteraard ruilen voor een nieuw product. Controleer bij ontvangst direct of alle producten onbeschadigd zijn.
  • Het retourneren van bedrukte kleding is niet mogelijk. Tenzij de bedrukking beschadigd of niet gedrukt is zoals afgesproken.

Je kan je bestelling retourneren door deze naar onderstaand adres te brengen, of op te sturen.

  1. Neem voor retournering uiterlijk binnen 5 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina.
  2. Na bevestiging van retournering stuur of breng je de bestelling retour inclusief pakbon en reden van retournering beschreven in een gesloten verpakking naar:

    Sportcorner
    t.a.v. retourafdeling Sportcorner
    Zuidereind 5
    3741 LG Baarn

  3. Bewaar het betaalbewijs van verzending en stuur dit naar ons emailadres info@sportcorner.nl 
  4. De terugbetaling vindt plaats zodra we de artikelen hebben ontvangen op onze faciliteiten.
  5. Indien de bestelling boven de €50 is dan worden ook de retour verzendkosten terug betaald.
  6. De terugbetaling ontvang je via dezelfde betaalwijze als die je voor je aankoop hebt gebruikt.  
  7. Het kan tot 14 dagen duren voordat je het bedrag op je account ziet, dit is afhankelijk van de bank.

Klachtenprocedure

Een goede dienstverlening aan onze klanten vinden wij erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Laat het ons weten, dan doen wij ons best om een passende oplossing voor je te vinden. Om jouw klacht zo snel mogelijk op te lossen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand contactformulier. Je krijgt een ontvangstbevestiging zodra we jouw klacht ontvangen hebben. Daarna ontvang je binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons.

Hoe kun je een klacht indienen?
1. Online via onderstaand contactformulier
2. Telefonisch via telefoonnummer 035 – 30 30 038 (bereikbaar op kantoortijden tussen 9 en 17 uur)
3. Per e-mail via info@sportcorner.nl

Hoe wordt uw klacht afgehandeld?
De bij ons ingediende klacht wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst van jouw klacht beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van de klacht, dan ontvang je binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging, waarin we de termijn aangegeven wanneer je een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

Ben je het niet eens met het antwoord op jouw klacht?

Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met ons antwoord op jouw klacht. Indien je je niet kunt vinden in de uitkomst, dan heb je 6 weken de tijd om hiertegen in beroep te gaan. Dit doe je door ons per brief te laten weten dat je het er niet mee eens bent en dat je een andere oplossing wilt. In jouw brief moeten de volgende gegevens worden opgenomen:

  • Een omschrijving van jouw klacht en waarom je het niet eens bent met het eerder door ons gegeven antwoord;
  • Jouw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
  • Het bestelnummer;
  • Jouw handtekening.

Je kunt de brief sturen naar:
Sportcorner
t.a.v. klantenservice
Zuidereind 5
3741 LG Baarn

Je krijgt per mail en/of per brief een ontvangstbevestiging van je brief, evenals een indicatie wanneer je een antwoord kunt verwachten. Dit antwoord krijg je meestal binnen enkele weken, maar in ieder geval uiterlijk binnen 3 maanden.

Ben je het niet eens met de uitkomst?
Binnen 12 maanden nadat je jouw klacht hebt ingediend bij Sportcorner en de klacht niet tot een oplossing heeft geleid, kun je een geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Thuiswinkel:
Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
www.sgc.nl

Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform:
ec.europa.eu/consumers/odr/


Contactformulier

0
    0
    Uw winkelmand
    Je winkelwagen is leegTerug naar winkel